Mint Tea

Tell me

"Povedz mi čo ješ a ja ti poviem kto si."
"Šaty robia človeka"

Každý už raz počul tieto podivné slová. Niekedy sa s názormi stotožnil, inokedy nie. Ja osobne s tým nesúhlasím. Aj hip-hoper može byť fajn človek, slušný a pracovitý. Alebo metalista može mať umelecké cítenie. Škatulky škatulky. Jediná vec, ktorá naozaj funguje, podľa mňa aspoň, sú knihy. Takže...

"Povedz mi čo čítaš, nech viem kto si."


Nuž, kto teda som? Človek žijúci vo fantasy svetoch, ktorý síce študuje na architekta interiérov, ale viac ho baví fotenie. :))) a čo vy? Aké knihy sa nachádzajú na vašej poličke a aké čítate? Či už preto, že sa vám páčia, alebo preto, že musíte kvoli škole alebo zamestnaniu?

1. Crescendo - mnohí túto sériu považujú za brak podobný Twilightu. Asi je to svojim sposobom pravda, ale ja nie som náročný čitateľ. Pokiaľ ma príbeh vtiahne do deja a ja sa od tej knihy neviem odtrhnúť, je pre mňa skrátka a dobre super. Aj Twilight som čítala. V slovenskej verzii ma veľmi neoslovil, ale v angličtine som ho zhltla hneď dvakrát. Zbožnovala som ho do doby, než som videla film. Crescendo a dalšie tri knihy od Beccy Fitzpatrick sú podobne super. Lebo napríklad tú poslednú zo štvordielnej série som čítala v kuse asi dva dni. S prestávkami na jedlo a venčenie Jenny.


2. Harry Potter - potrebuje to vobec nejaký popis? V slovenčine či v angličtine, v tomto svete som prežila celú svoju pubertu a hoci tomu už teraz toľko neholdujem, tak mám na to obdobie krásne spomienky. Niekto skúšal alkohol a cigarety, ja som blbla so sesternicou a kamarátmi, keď sme na seba vrešťali kúzla uprostred mesta plného muklov. Nuž, každý sme nejaký :)
3. Architektúra - povinná výbava na príjmačky. Vďaka tejto knihe, ktorá je len tak mimochodom požičaná od Filipovej mamy, som získala úžasný prehľad a veľmi mi to pomohlo pri teste zo všeobecného prehľadu.
4. Almanach Záhad - unikátna kniha požičaná od Alen už asi piaty rok? Neboj Alen, u mňa je v bezpečí O:). Rada čítam všetko, čo popiera zákony fyziky a ľudskú logiku. Približuje ma to k tomu vysnenému fantasy svetu, ktorý stále čítam v knižkách. Pripomína mi fakt, že ľudia sú možno len veľkí ignoranti, ktorí odmietajú čokoľvek, čo je nevysvetliteľné...
5. Černobílá digitální fotografie - od Michaela Freemana mám hneď tri knihy a musím povedať, že je to úžasné čítanie. Všetky jeho rady ako fotiť, čo si všímať a ako to zobraziť, aby aj ostatní z toho mali taký zážitok, ako ja je na nezaplatenie. Jediný problém je ten, že som neustále v Prahe a príjde mi hrozná škoda ničiť tieto skvosty prenášanim hore dole. Ale blížia sa prázdniny... ! :)
6. Myslete jako fotograf - ďalšia kniha od pana Freemana a od maminky k Vianociam. Ona veľmi dobre vie, že mne sa najviac zavďačí práve knihami.
7. Nové pařížské interiéry - vianočný darček od mojho tatina. Dostal za úlohu kúpiť mi nejakú knihu v spojitosti s architektúrou. Zbožňujem interiéry a tieto sú také rozprávkovo extravagantné. Až sa mi nechce zdať, že by v tom niekto naozaj býval. Je to úžasná ukážka fantázie a šialenosti niektorých umelcov a poriadna dávka inšpirácie. Je tam síce pomerne málo textu na knihu, ale za to nespočítatelné množstvo obrázkov! Milujem obrázky! Pofotený je asi moj najobľúbenejší interiér od Eliane Fiévet. Je jednoduchý, minimalistický a čiernobiely. Veľké biele dvojkrídlové dvere sú najkrajším doplnkom.

Neberte to tak, že toto sú moje najobľúbenejšie knižky. To nie, pretože polovicu kníh mám tu, polovicu v Prahe, takže som vyberala z tých, ktoré ostali doma. Sú to knihy, "ktoré sú natoľko skvelé, že sa nachádzajú v mojej osobnej knižnici." 

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Líbí se mi, že žádným ze svých článků nezklameš. Všechny jsou krásně čtivé a kolikrát mne opravdu pobavily :)
    K tomuto.. Jsi nenáročná čtenářka a to je úplně to nejlepší, protože každá knížka stojí za přečtení, autor udělal co jen mohl, ne? Za to si Tě vážím.
    Crescendo si chci už dlouho přečíst, děkuji za připomenutí. A promiň, že mi to tak trvalo.
    Těším na Tvůj další článek x

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy sú jedna z tém, ktorým nikdy neodolám, pretože ma fascinujú už od detstva, kedy som už od siedmych čítala Potterovky ako úplný blázon. No a čo, že Crescendo sa podobná na Twilight? Na romantiku som nikdy nebola, no samotná Meyerová (aj keď každý tvrdí opak) na mňa urobila dojem. (Možno preto mám celú TW sériu prečítanú asi 5x :D) Úplne si ma zaujala knihou Nové pařížské interiéry, pretože k interiérovej architektúre som mala vždy akosi blízko a neskutočne ma bavilo zariaďovanie. Tým Almanachom Záhad som úplne nadšená, vidím to na ďalšiu knihu do poličky, pretože všetko, čo popiera fyzikálne zákony je pre mňa dokonalé. (Ako isté cestovanie časopriestorom, všakže xD)
    Nemôžem zas o sebe povedať, že som nenáročná, kniha pre mňa musí mať niečo, čím ma zaujme. Dalo by sa povedať, že najviac sa pozerám pri výbere na knihu ani nie tak na obal, ako na obsah. Pre príklad by som uviedla Dominika Dána. Jeho obaly kníh neznášam, sú otrasné a popravde nevystihujú podstatu knihy, no keď som dočítala takú Muchu, čumela som s otvorenými ústami a hodnú chvíľku to predýchavala. No potom sú tu knihy, ktoré som čítala bez toho, aby som sa pozerala na nejaký obal či obsach, proste to muselo byť. Lord of the Rings je moja veľká srdcovka, takisto ako Hobit, vlastne.. celý Tolkien je môj malý raj a únik od reality.
    Fajn.. Trochu som to prehnala, takú slohovku som zo začiatku vôbec neočakávala.. Na koniec to zhrniem. Knihy sú môj život :DD

    OdpovědětVymazat

Thank you! :) I appreciate it!

Flickr Images

Akékoľvek šírenie obsahu stránok tohoto blogu a jeho publikovanie je bez súhlasu autora zakázané. Používá technologii služby Blogger.